Sirius Player?
Forum > Harry Potter > Snabba frågor om Harry Potter > Sirius Player?
Användare | Inlägg |
---|---|
Borttagen
|
Jag undrar varför i många fanfiction som handlar om marodörerna att Sirius Black är en player? Det står inte någonstans att han har flörtat med någon eller varit ihop med många tjejer i böckerna, så varför ska han vara playern?
Det kanske handlar om er fantasi och er fanfiction men varför kan inte Remus vara playern istället för Sirius, för det är väldigt populärt att det är Sirius... 22 nov, 2016 10:53 |
Missy The Timelady
Elev |
Man kanske tycker att han passar i den karaktären? Likt hur många tänker att han röker och har på sig läder jacka m.m.
23 nov, 2016 08:25 |
Pinja Pohjolainen
Elev |
Folk tycker helt enkelt att han passar i den rollen ochI i deras fantasi så är han liksom den som passar mest.
I Fanfictions så är de oftas både basserat på de man får veta i böckerna och ens egen fantasi så man kan hitta på vad man vill. Så hoppas du förstår lite bättre nu! Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. 23 nov, 2016 14:28 |
Margaret
Elev |
Jag tror att det är i Fenixorden (när Harry ska lära sig occlumency) hos Snape man ser en vision av hans ungdom och när Snape och marodörerna skriver sina OWL-prov i stora salen och det nämns att det sitter en tjej bakom Sirius som försöker få hans uppmärksamhet. Tror den scenen är menad att indikera att marodörerna, framförallt Sirius (men antagligen också James) var väldigt populära hos det motsatta könet och att det utifrån det har utvecklats fanon om att Sirius kanske själv utnyttjar det faktumet och blir en player/"tjejtjusare" i många fanfictions.
23 nov, 2016 14:55 |
Forum > Harry Potter > Snabba frågor om Harry Potter > Sirius Player?
Du får inte svara på den här tråden.