Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En mugglare i Slytherin

Forum > Fanfiction > En mugglare i Slytherin

1 2 3 ... 56 57 58
Bevaka tråden
Användare Inlägg
AuroraAlexius
Elev

Avatar

+7


Hej alla fanfiction-älskare!

Jag hade egentligen inte tänkt lägga ut den här än, eftersom jag redan har två ofärdiga som ligger ute, men men, kunde inte låta bli!

Namn: En mugglare i Slytherin
Rating: PG (tror väl det inte det är så farligt, men är väl bäst att sätta den här ratingen)
Färdigskriven: Nej, men har 116 sidor på word så satteh, finns en del att lägga ut
Sammanfattning: Mugglarfödda Artemis Fox kommer till Hogwarts för att börja sitt femte år som ny student. Där blir hon mot förmodan placerad i Slytherin. Vilka är hennes vänner och vilka är fiender?

Jag gillar egentligen inte titeln En mugglare i Slytherin, men den har hetat det så länge nu att jag inte kan byta. Kommer inte ens ihåg när jag började skriva på den här, men längesen var det. Vill verkligen få den färdigskriven nu!

Det här har tidigare legat ute på fanfiction.net (precis som mina andra fanfics), så någon kanske känner igen den. Men jag kommer göra några små ändringar innan jag lägger ut den här. Inget stort, mest handlar ändringarna om språk och sånt.

Hoppas tycker den verkar intressant iaf! Kan säga att den här ff har en speciell plats i mitt hjärta då det nog är den jag jobbat på längst.

Kram på er alla! (lovar att första kapitlet blir ganska långt )


Spoiler:
Tryck här för att visa!Taggar lite folk som har läst mina andra fanfics och kanske skulle vara intresserade av att läsa den här (hoppas det är okej!)
NightDragon
Clara Malfoy
MillaJ
HP_Maja
Mr.Lupin
simlun
H@nna
Beben
Om ni inte är intresserade så är det lugnt!


Här finns länkar till alla kapitel:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 1: Mot Hogwarts
Kapitel 2: Harry Potter vem?
Kapitel 3: Tvillingar och tvålhjärnor
Kapitel 4: Exploderande kupéer och korkskallar
Kapitel 5: Sorteringshattens råd
Kapitel 6: En ny slytherinelev
Kapitel 7: Frukost
Kapitel 8: Förolämpningar
Kapitel 9: Första veckan
Kapitel 10: En rosa hink vatten
Kapitel 11: Den helvetiska örtläran
Kapitel 12: Morgonkaos
Kapitel 13: Hogsmead
Kapitel 14: Tre kvastar
Kapitel 15: Korkade bröder och korkade slytherinare
Kapitel 16: Avbrutna samtal
Kapitel 17: Smutsskalle
Kapitel 18: Sjukhusflygen
Kapitel 19: Dumbledores kontor
Kapitel 20: Flykt
Kapitel 21: Låt dem inte knäcka dig
Kapitel 22: Vacker, va?
Kapitel 23: Julklappar
Kapitel 24: Inte värdig
Kapitel 25: Mot Hogwarts igen!
Kapitel 26: Hon
Kapitel 27: Tomma grå ögon
Kapitel 28: Ett bakverk och en dörr
Kapitel 29: Ett matkrig och ett efterlängtat möte
Kapitel 30: En förklaring
Kapitel 31: Äntligen
Kapitel 32: Du har fel!
Kapitel 33: Muffins och husalfer
Kapitel 34: Helvete
Kapitel 35: Motsägelsefulla känslor
Kapitel 36: Konsekvenser
Kapitel 37: Tankar
Kapitel 38: Hjärtan som rusar
Kapitel 39: Stinkbomber och gryffindorare
Kapitel 40: Inte riktigt som planerat
Kapitel 41: Att förmedla känslor utan att prata
Kapitel 42: Förvandlingskonst
Kapitel 43: Trolldryckskonst
Kapitel 44: En Draco, en Pansy och ett stort problem
Kapitel 45: Fyra knäppskallar
Kapitel 46: Snöbollskrig?
Kapitel 47: Snöbollskriget
Kapitel 48: Efter snöbollskriget
Kapitel 49: Alla hjärtans-dag, del 1

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

22 jul, 2014 18:54

Detta inlägg ändrades senast 2015-03-20 kl. 00:00
Antal ändringar: 7

Elinaey
Elev

Avatar

+1


Låter bra! *bevakar*

22 jul, 2014 20:29

AuroraAlexius
Elev

Avatar

+2


Skrivet av Elinaey:
Låter bra! *bevakar*

Kul att någon verkar intresserad! För din skull kommer nu första kapitlet!

---

Kapitel 1: Mot Hogwarts

Det var den 1 september och klockan var 10.10 och jag var ganska stressad. Det skulle ta oss minst en halvtimme att åka till King Cross och jag ville verkligen inte missa tåget. Det skulle inte ge ett bra första intryck när man börjar på en ny skola.

Jag har inte gått på Hogwarts förut, utan på en annan skola i USA. Sen hade pappa fått ett jobba här i England och vi hade flyttat hit under sommaren. Min förra rektor hade tagit kontakt med Hogwarts rektor och fixat så jag kunder börja där tillsammans med min storebror Apollon. Han skulle börja sitt sjunde år och jag mitt femte.

Och det var min käre bror som gjorde mig så stressade den här speciella morgonen.

”Apollon din stora idiot, om du inte kommer nu så missar vi tåget!” skrek jag upp för trappan för att försöka få hans uppmärksamhet.

”Så säger man inte Artemis!” skrek min mamma inne ifrån köket.

”Okej, förlåt!” ropade jag tillbaka. Apollon hade dock fortfarande inte kommit ner från sitt rum. Jag suckade högt och klampade uppför trappan för att se vad han höll på med som tog sådan tid.

Apollon stod framför sin spegel och försökte få sitt bronsfärgade hår att ligga rätt. Vilket egentligen är helt meningslöst eftersom hans hår verkar ha en egen vilja – en vilja som gick ut på att stå rakt upp och åt alla håll och kanter. Som tur var låg hans koffert färdigpackad på sängen – det var nått i alla fall.

”Det där är meningslöst” suckade jag. Han vände sig om och såg på mig.

”Du har förmodligen rätt, lillasyster” sade han. Jag hatar egentligen när han kallar mig lillasyster, men idag orkade jag inte bråka. Jag ville bara komma iväg till tåget.

Apollon tittade på spegeln en sista gång, suckade
och vände sig igen mot mig och flinade.

”Ska vi åka då?” frågade han, tog sin koffert och gick ut ur rummet.

Jag suckade (jag suckar visst väldigt ofta den här morgonen), tog en sista titt på rummet – om jag kände min bror rätt hade han säkert glömt något viktigt, som trollstaven, men den här gången verkade det som om han fått med sig allt – och skulle precis följa efter honom när jag hörde ett avgrundsvrål följt av massa dunsar. Det visade sig att Apollon hade tappat sig koffert på sin ena fot och att den sedan hade rullat ner för resten av trappen. Kofferten alltså, inte foten.

Men en stund senare satt vi alla äntligen välbehållna (förutom Apollon som klagade på ont i foten) i bilen på väg mot King Cross Station.
Kvart i 11 kom vi fram till stationen, vilket var tidigare än jag hade beräknat. Det kan bero på att pappa pressade hastighetsbegränsningen lite. Vi sa hej då till våra föräldrar ute på parkeringen. Båda är mugglare och är inte särskilt vana vid trollkarlsvärlden, så det var lättast att ta farväl på parkeringen där det inte var så mycket folk.

-

När vi kom in på perrong 9 ¾ hade de flesta elever redan gått på tåget. Vi hade följt efter en annan familj som uppenbarligen också var trollkarlar för att ta reda på hur man tog sig genom spärren. Det stora röda ångloket hade redan kört igång maskinen och massa rök välde ut på perrongen och gjorde luften disig. Genom diset kunde jag se en blond, blek kille stod och stirrade på mig och Apollon – men jag valde att strunta i honom. Jag hade liksom räknat med att bli utstirrad den första månaden eller liknande.

Apollon blev plötsligt akut tvungen att gå på toa (kan bero på att jag inte lät honom att gå på toa hemma för då skulle vi missa tåget) och lämnade sin koffert med mig och gav mig uppdrag att hitta en kupé där vi kunde sitta. För en gångs skull bestämde jag mig för att göra som han sa.

Jag hoppade upp på tåget och tänkte dra upp de två koffertarna efter mig. Men det gick inte riktigt som jag tänkt mig. Jag lyckades dra upp koffertarna en bit, sedan åkte de tillbaka ner på perrongen och drog mig med sig. Jag föll baklänges över koffertarna och landade med en duns på perrongen.

Grattis till mig, jag borde få medalj – ”Första eleven som har lyckas att skämma ut sig innan hon ens kommit till skolan”. Som tur var det inte särskilt många på perrongen, mest föräldrar och de skulle inte se mig någon mer gång ändå. Om inte annat fick jag se till att byta frisyr till nästa år så skulle ingen känna igen mig.

Plötsligt uppenbarade sig ett ansikte ovanför mig och skymde sikten av det ”fina” perrongtaket. Det var samma bleka pojke som stirrat på mig och Apollon förut.

”Varför ligger du där?” frågade han med släpig röst och höjde på ett ögonbryn.

”Jag ramlade” sade jag dumt. Han höjde på det andra ögonbrynet också.

”Och varför reser du dig inte upp då?”

”För jag tyckte taket var så fint” sade jag ironiskt. ”Och du skymmer sikten.”
Killen såg förvånad ut och försvann ur mitt synfält.
Men jag kände att han fortfarande var kvar.

”Kan du kanske hjälpa mig upp, golvet är faktiskt inte så bekvämt” sade jag.

”Va? Ja, visst” sade han när han fattade vad jag sa. Han tog tag i min hand och drog mig upp på fötter. Sen hjälpte han mig med koffertarna upp på tåget.
”Varför har du två koffertar?” frågade han när de väl var uppe på tåget.

”Den är Apollons” sade jag och pekade på den ena.

”Apollon, är det killen som stod med dig tidigare?” sade han.

”Ja, det är min storebror” sade jag ”men han var tvungen att gå på toa och lämnade mig med hans koffert.”

”Okej” sade killen och tystnade ett tag, sedan la han till: ”Men vi ska nog gå på tåget nu, det gå om 3 minuter.” Jag såg mig omkring och märkte att alla elever hade gått på tåget förutom vi två.

”Tack för hjälpen” sade jag och log när vi hade hoppat upp i tåget och stod i en korridor med massa kupéer på ena sidan.

”Ingen orsak” sade han och ryckte på axlarna. Han log också. Då kom jag på att jag inte visste vad han hette. Han verkade också ha tänkt på det för han frågade: ”Vad heter du förresten?”

”Artemis” sade jag ”Artemis Fox”.

”Okej, det var trevligt att träffa dig Artemis och jag är säker på att vi kommer att träffas igen. Vi går ju faktiskt på samma skola”. Han skrattade och sen var han borta innan jag han fråga vad han hette. Men som han sa: vi kommer säkert träffas igen, och då kan jag fråga efter hans namn innan han hinner smita igen.

---

Det var första kapitlet, vet inte om det var så intressant, men lovar att det blir bättre bara det kommer igång lite!
Och kan ni gissa vem denna förvånansvärt trevliga och hjälpsamma blonda främling var?

Nästa kapitel kommer nog kanske imorgon ifall det finns intresse!

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

22 jul, 2014 22:05

Detta inlägg ändrades senast 2014-07-23 kl. 22:48
Antal ändringar: 1

Elinaey
Elev

Avatar

+1


Jättebra! Jag älskar hur du skriver! Är skittrött just nu så kommer
förmodligen behöva läsa om det i morgon för att minnas
Jag längtar redan till nästa kapitel, och jo det var jättespännande

22 jul, 2014 22:39

MillaJ
Elev

Avatar

+1


Tack för taggen!!! Verkar jättebra och gillade kapitlet, bevakar helt klart!

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40

23 jul, 2014 10:48

Beben
Elev

Avatar

+1


Jättebra och lite roligt, kul att du taggade mig Och jag bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fpa1.narvii.com%2F6916%2F93abd7c45eef28b024ccfa571770d2d99666653fr1-600-338_hq.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FPastCalmIbizanhound-size_restricted.gif

23 jul, 2014 11:50

HP_Maja
Elev

Avatar

+1


Superbra!!! Artemis och apollon♥

The marauder's map

23 jul, 2014 12:41

Borttagen

Avatar

+1


*Bevakar* Läser senare Hinner inte nu men den verkar bra!

23 jul, 2014 12:51

Clara Malfoy
Elev

Avatar

+1


*Bevakar* Superbra skrivet hittills.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.uplooder.net%2Fimg%2Fimage%2F21%2Fc7095d9edb2080aa9aee27ad55de3f6c%2F08147604234156210954.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F236x%2F15%2F35%2Fef%2F1535efd94e5a11c7bb1d767c2cb8d307.jpg

23 jul, 2014 14:09

Borttagen

Avatar


Läser nog hellre på ff.net.

23 jul, 2014 14:36

1 2 3 ... 56 57 58

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > En mugglare i Slytherin

Du får inte svara på den här tråden.