Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Handlar det hela om brist på kärlek

Forum > Kreativitet > Handlar det hela om brist på kärlek

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Okej, det här är alltså en grej som man skulle göra i skolan, men jag tänkte att jag kunde publisera det här ändå :p
Karaktärerna har jag kommit på tillsammans med några andra i min klass, förutom några som jag har hittat på själv. Sedan var det också vissa instruktioner till varje kapitel som man var tvungen att följa, så man ffick ju inte skriva helt fritt.
Men ja, detta är alltså en berättelse som jag har skrivit. Den heter:
Handlar det hela om brist på kärlek?
Hela berättelsen är klar och den är uppdelad i 11 kapitel. Namnen på kapitlena har jag inte kommit på själv, eftersom att det i instruktionerna till varje kapitel stod vad de skulle heta.
Handling: För länge sedan utbröt det ett krig mellan två världar. Dessa världar kallades för Samuali och Obscuro. Det var en hemsk person som regerade i Obscuro, och det var han som startade kriget. Ungefär 20 år senare har hans son tagit över styret av världen. Även han vill starta ett krig emot Samuali och han vill även försöka ta över styret över den andra världen. Men varför vill han det? Vad är det som gjör att han vill ha makt över inte bara sin egen, utan också andra världar? Ledaren i Obscuro heter Pavor, och hans största fiende är Samualis ledare, Bonum. Men varken Bonum eller någon annan i Samuali vet hur de ska få stopp på kriget, om det nu blir något. Kan kärlek ha något med saken att göra, och på vilket sätt i så fall? Kommer Samuali att inse att det hela har någonting med kärlek att göra, om det nu är så? Det blir hur som helst en svår tid i Samuali. Där börjar allas gemenskap att svikta, och kanske finns det en förrädare ibland dem. Ingen går säker. Läs och se hur det går!
Rörigt? Jag vet xd
Ja, alla kapitel är ju klara, så jag väntar bara på att någon visar intresse innan jag börjar.

9 jun, 2014 16:39

Detta inlägg ändrades senast 2014-06- 9 kl. 16:53
Antal ändringar: 1

Eica
Elev

Avatar


Låter intressant ser framemot att få läsa!

ピリカピリララ ポポリナペペルト!

9 jun, 2014 16:43

Borttagen

Avatar


Kul Jag kör igång med kapitel 1 nu då
Kapitel 1 Mötet med hjälten
Den här berättelsen tar sin början i en skog. I den skogen bodde det en varulv. Eller rättare sagt, han var varulv vid fullmåne. annars var han bara en helt vanlig människa. Han som vi talar om hette Eraz. Han bodde mitt i skogen. Det bodde många varelser i skogen, men de bodde ganska långt bort i förhållande till var Eraz bodde. Skogen i fråga, låg i södra Samuali. Han hade några vänner, men de bodde inte i hans område. Eraz hade just fått ett brev från sin ledare. Det pågick ett krig mellan två världar. Med rynkad panna läste han vad som stod i brevet.
Hej Eraz.
Detta är ett viktigt meddelande. Jag förväntar att se dig där vi alltid brukar samlas om du skulle hitta något mystiskt. Det är nämligen så att ett krig hotar. Obscuro anfaller snart, det känner jag på mig. Vates och Magnum är redan på plats tillsammans med mig. Vates säger att du kommer att vara vår hjälte. Enligt henne kommer du att hitta något mystiskt just idag, därför väntar vi på dig.
Bonum
Eraz tittade på brevet. Vates var väldigt duktig på att lura folk, det visste alla. Det kunde förstås hända att det som Vates påstod stämde, men han tvivlade på det. Han gick och funderade på vad det kunde finnas för orsaker för honom att bli en hjälte. Eraz hade alltid gillat äventyr, men en hjälte, det lät lite osannolikt tyckte han. Han började långsamt att gå omkring i skogen. Han gick mellan de höstfärgade träden och de gräsgröna buskarna. Han gav ifrån sig en lycklig suck. Han trivdes i skogen, det var liksom där han hörde hemma. Han tänkte tillbaka på det förra kriget i landet. Han mindes många förfärliga saker från den tiden, men det han mest av allt mindes var barnen som var med i kriget. De drog sig inte för att döda, den saken var säker. När det kriget pågick hade han själv varit ett barn. Det var naturligtvis inga på hans sida som dödade, nej det var barnen från Obscuro som utförde denna fruktansvärda handling mot andra jämnåriga. På den tiden hade han haft en syster. Han mindes den där fruktansvärda dagen, då när hans syster dog. Han hade varit nära på att bli dödad av en flicka på motståndarnas sida, när hon plötsligt hade ställt sig framför honom. Han hade varit nio år gammal och hon hade bara varit sex. Flickan hade dödat henne och han kom fortfarande ihåg hennes fruktansvärda skrik när flickan körde en kniv i henne. Blodet sprutade och både han och de odrägliga ungarna på motståndarsidan fick den röda, varma vätskan på sina kläder. Nej, flickan var naturligtvis inte själv när hon utförde mordet, Det var en hel ring av flickor och pojkar i hennes egen ålder omkring henne. De hånlog alltid innan de dödade. Hur som helst hade skogen sett förfärlig ut under kriget i alla fall.
Eraz väcktes plötsligt ur sina funderingar av ett prassel i busken som han just hade gått förbi.
- Är det någon där? frågade han djärvt.
Han fick inget svar. Han såg en bok på marken brevid busken. Han kände sig också betraktad och det gav honom en känsla av obehag. Han plockade upp boken. Han hörde ett prassel i busken och den obehagliga känslan försvann. Han kom och tänka på Bonums brev och skyndade sig till deras mötesplats med boken i famnen. Detta tyckte i alla fall han var ganska mystiskt.
På platsen, som närmare bestämt var en liten stuga fanns redan, som väntat Bonum, Vates och Magnum, som för övrigt var en mycket skicklig trollkarl.
- Välkommen Eraz, sade Bonum högtidligt. Har du hittat något?
- Ja, svarade Eraz. Jag hörde något som prasslade i busken när jag var ute och gick och helt plötsligt så låg det en bok brevid den.
- Jaha, får jag kolla på boken? frågade Bonum en aning misstänksamt.
Eraz gav boken till honom och Bonum undersökte den noga.
- Ja, det skadar väl inte att ta en titt i den eller hur? sade han till sist.
De andra tre skakade på huvudena.
- Då tycker jag att vi gör det, sade han enkelt.
- Visst, sade Vates. Vem vill läsa då?
Hon hade alltid en mystisk röst när hon pratade. alla satte sig ned vid det ganska stora bordet som fanns inne i stugan.
- Det kan jag göra, sade Magnum. Förutom att utföra magi så är läsa nummer 2 på listan av saker som jag gillar att göra.
- Vad är den tredje saken då? frågade Eraz en aning intresserat.
Men innan Magnum hann svara honom hade Bonum stuckit emellan.
- Det hör inte hit, sade han otåligt. Härmed förbjuder jag alla diskussioner såvida dem inte handlar om boken. Börja läs nu Magnum.
Bonum avslutade sitt tal om stränga regler med en suck. Han började faktiskt bli en aning irriterad nu.
- Visst, sade Magnum.
Han öppnade boken och började läsa.

9 jun, 2014 19:53

Saga Lovegood
Elev

Avatar


Verkar bra, bevakar!

»I solemnly swear that I am up to no good«

10 jun, 2014 18:01

Borttagen

Avatar


Tack :d
Tänkte bara säga att Vates är en spåkvinna :p så nu vet ni det
Okej, här är då kapitel 2. Det är ganska kort, men det är bara att skriva att ni vill ha mer så kommer det
Kapitel 2 Boken
Det här var vad som stod i boken:
Hej.
Det här är ett ytterst viktigt meddelande som jag hoppas kommer i rätta händer. Jag tänkte berätta om de onda makterna som finns i den världen som jag bor i. Ledaren heter Pavor. Han vill straffa alla oskyldiga varelser som lever här. Ingen vet egentligen varför Pavor är som han är. Det enda folk med säkerhet vet är att han inte alltid har varit grym och elak. Det har gått rykten om att han dock var väldigt ensam de få åren då han var som oss andra här i Obscuro. Ja, det är så vårt land heter. Innan Pavor tog över styret, kallades landet för De sorglösas land. Och det var också så landet var förr. Alla skrattade väldigt ofta och man kunde ofta se barn som sprang runt och lekte med varandra. Nu för tiden är de flesta barn rädda för att gå ut och deras föräldrar klandrar dem inte precis. Det finns till och med barn som är på Pavors sida och de barnen gör allt för att skrämma alla andra i deras ålder som inte håller med dem. Han har också en orm som medhjälpare, men ingen vet riktigt vilka ormens uppgifter är, förutom Pavor förstås. Pavor har tvingat oss alla i Obscuro att uppföra oss rent ut sagt vidrigt mot er i Samuali, och ingen av oss får egentligen ta kontakt med folk som inte bor i våran värld. Vi har det rent ut sagt hemskt här. Jag undrar om någon i Samuali skulle kunna hjälpa oss. Jag vet inte vad vi ska ta oss till. Jag kan tyvärr inte skriva så mycket i den här boken, i fall detta skulle komma i fel händer. Jag skulle vara väldigt tacksam om vi kunde få någon typ av hjälp från er, och jag vet flera som skulle vara det.
Hälsningar Lucy Cuper.
En av de få motståndarna mot Pavor
Ps. Många av oss samverkar i en hemlig motståndsrörelse. Det gör mycket skillnad, men vi behöver verkligen er hjälp. Allas hopp vilar på er i Samuali.
Ds.

11 jun, 2014 13:31

Borttagen

Avatar


Well, eftersom att jag är den gamla Noorku så tänkte jag fortsätta på denna om någon är intresserad!
Taggar mina vänner och förlåt om ni inte vill bli taggade:3
Så, hoppas ni vill läsa:dOzzyStar2H@nnahermioneemmaWendis WeasleyAlveniaIsabelle GrangerAuroraAlexiusErfaTildeWH.Diggory.GrävlingLiingetledigtIda Sdillen99Clara MalfoyElla01SafirAnnaGrangerHedwig00TorazuNeeyumjohhanaPPPElzyiiRon Hippeammie5§ Hedwig §ThrestalerJuliaBullenseptimus heap 2012Ariana PotterKattarina WeasleyLinn03EpiphanyBokmalenDreamNerdIsAwesomeInspiredPsychoAiriLuna 02Pinkie PieEmlan_10Ester ParkintsonLuna_ravMiyuSalazar1AlexZzlamslååEvrekaSybillLiam Morris-PierceHermione_10IrskooPruttCykelJoannisGinnyForeverjoel dumbledoreFourmaGinny Weasley 100recklessDixie_Milla01hermione gragner5_lollipop_5Nessie BlackDaniel DavisHanneleAnne PotterBatman babeKim PotterQueen BooEmma GrangerAnna01PotterPrincezzbooSlytheringirl.CitruzzPaulina BlackKristinaHuffiePuffieBebenMariaFranssonceczan04HängslebyxorTrädkattenClara Darkingubbeniladan2Hanna Alice Lilly PotterAlways_a_potterhead_foreverPrimrose GrangerRasmus potterDumbledore02Gunrim7788AvelineJennie03GinnyHermionePotterPiggelinisenMarina GrangerAntonin DolochovPhoshokidSingWithIce

17 nov, 2015 11:19

Detta inlägg ändrades senast 2015-11-17 kl. 11:31
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Vet inte om du läst min profil, jag vill INTE bli taggad i fanfics.

17 nov, 2015 11:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vet inte om du läst min profil, jag vill INTE bli taggad i fanfics.
Sorry^ ^ Ska komma ihåg det

17 nov, 2015 11:27

Piggelinisen
Elev

Avatar


Läser! Tack för taggningen

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Ff6d620ff4a9f8e162273aa1ff580373c%2Ftumblr_inline_nmd3af9Sc31rh74zi.gif

17 nov, 2015 11:44

Ella01
Elev

Avatar


Läser ofc

✩✩✩

17 nov, 2015 11:49

1 2

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Handlar det hela om brist på kärlek

Du får inte svara på den här tråden.