Titel: Den lilla irländska hästdraken
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 0
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: En dag förs ett drakägg ur sitt hemland i en resenärs koffert. Redan där börjar saker att trassla till sig i den lilla hästdrakens liv. Efter så många misstag och svek kan till och med en drake tappa modet. Men livet går vidare ändå...
Info om hästdraken:
(eftersom jag hittat på denna draksort själv så kommer lite info)
Namn: Hästdrake, av formen på sin nos.
Storlek: ca 8 m i vuxen ålder. En liten draksort.
Hem: Håller till nära ekvatorn i ganska stora områden.
Fjäll: Har en grå genomskinlig färg. Vinklar sig lätt i stark vind. Flyg-anpassade.
Utseende: Har en grå struktur. Gula genomskinliga taggar på ryggen till för flygning. Har endast två klor på varje fot. En "fena" på svansen för större flygkontroll.
Ägg: ca 1 dm högt.
Eldstråle: 10 m fram. 1 m bred.
Förmåga: Hästdraken är helt gjord för att flyga; En liten slank kropp, kraftiga snabba vingar, lätta fjäll, taggar och "svansfena" och stor navigeringsskicklighet. Allt för snabbt och smidigt flygande.
Brist: Tack vare sina tunna fjäll är draken mycket känslig. Den håller sig till varmare trakter p.g.a. kylan och flyger aldrig högre än 60 m upp i luften.
Innan jag börjar skriva vill jag ha några intresserade. Så skriv om ni vill följa en drakes liv!