Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Cedric Diggorys tredje år(SV)

Forum > Fanfiction > Cedric Diggorys tredje år(SV)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
LeeJordanhjärta
Elev

Avatar


Allting kommer ej ske som i första harry Potterboken. Jag ändrar lite.
Handling: andra året för Cedric Diggory, han är redan då kär.. men i vem?
Huvudkarraktär: Cedric Diggory, 12 år
Språk: Svenska
Titel: Cedrics Första kärlek
Författare: Jag Sara Lindberg
Färdigskriven?: nej
Kapitel skrivna: (Prolog)
_____________________________________

Prolog
Han skymtade plattformen nu, han skymtade sin pappa, han kände hur tåren trängde sig ut ur ögat. Han fick bara inte gråta på tåget i år igen. Han var faktiskt 13 hela år, då borde man inte längta hem tänkte han. Han skulle vara starkare än någonsin i år, men vad innebar det?
______________________________________
Vill ni att jag ska skriva 1 kapitlet? ♥
PS. rätta gärna stavfel

26 jan, 2012 07:48

Detta inlägg ändrades senast 2012-01-26 kl. 07:58
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Börja!

26 jan, 2012 07:57

LeeJordanhjärta
Elev

Avatar


1. Cho Chang
Tåget hade precis börjat rulla, Cedric satt längst in i hörnetr av kupén. Han såg en brunhårig och en rödhårig kille, troligen en Weasley. Som tittade in.
''Hej finns det plats...'' den brunhåriga killen hann inte säga klart sin mening för än den rödhåriga killen sa: ''Harry vi hittar en annan plats, kom''. Dom gick vidare.

Någon minut senare kom det förbi en svarthårig asiat och en kompis till henne. '' Ursäkta.. ehm.. kan vi få sitta här, det finns ingen annan plats.'', sa asiaten.
''Ja visst sätt er ned'' svarade Cedric. Han undrade var sina vänner hade tagit vägen.
Tjejerna fnittrade lite, sedan sa den ena tjejen: '' Jag måste gå och pudra näsan, kommer strax.''.

''Jaha och vad heter du?'' frågade Cedric.
''Cho.. Cho Chang, och du?'' svarade hon.
''Jag heter Cedric Diggory, tredjeårselev du är andra året vah?''
''Jaa'' fick hon fram medan hon fnittrade lite.
precis när Cedric skulle fråga vilket elevhem hon tillhörde så kom hans kompisar in.
''Tjena Cedric, haru haft det bra på lovet?'' sa Martin.
''mm''.
_________________________________________
Kap 2?

PS. vet inte vad hans kompisar heter så dem får heta John och Martin.
Säg till om ni vet vad dem heter

26 jan, 2012 08:27

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Cedric Diggorys tredje år(SV)

Du får inte svara på den här tråden.