Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den nya eleven!

Forum > Fanfiction > Den nya eleven!

1 2 3 4 5
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Titel: Den nya eleven!
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Färdigskriven: Nej
Handling: Dom två bästa vännerna Caroline och Luna, har en liten hemlighet. Luna är en häxa och Caroline är en vampyr. Dom ska båda gå tredje året på Hogwarts. Men det blir inte som dom tänkt sig, inte ett lugnt och fridfullt år.
Enda sedan den nya eleven kom till Hogwarts har det hänt en massa konstiga saker. Ugglar som överfaller henne (den nya eleven)...

Här får ni följa med Caroline Cullen och Luna Smith, som går sitt tredje år på Hogwarts när dom träffar Alexandra Johnson.

Jag kommer skriva denna ff med Lills!
Jag kommer vara Caroline och Lills kommer vara Luna!

19 jan, 2012 16:59

Borttagen

Avatar

+1


Verkar bra Kap?

19 jan, 2012 17:07

Lokix
Elev

Avatar


*Bevakar*

Todeledo

19 jan, 2012 17:14

LucyMalfoy
Elev

Avatar


*Bevakar*

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

19 jan, 2012 17:22

Borttagen

Avatar

+1


Kapitel 1
Caroline Cullen

Jag vaknade med ett ryck när Binns kom fram till mig och skakade mig. Jag var på Trollkonsthistoria med Luna, jag hade legat och sovit tills Binns hade väckt mig.
”Hallå, Ms Cullen, är du vaken? Kan du svara på den här frågan?” frågade Binns.
”Va? Vad var frågan?” frågade jag sömnigt.
”Håhå, är mina lektioner så tråkiga, man ska lyssna på mig under lektionen.”
Klockan ringde ut och jag var glad att jag inte behövde svara. När Luna kom fram till mig hade hon en undrande blick.
”Vad var det där, du brukar ju aldrig somna under lektionen?”
”Jag satte uppe hela natten och skrev på Försvar mot svartkonst uppsatsen” försvarade jag mig.
”Jag sa ju att du inte skulle gå på den där festen. Jag visste att du hade mycket kvar att skriva på den.” sade hon surt. Luna gillade inte fester utan föredrog att läsa läxorna.
Sen gick vi till stora salen för att äta lunch, jag tog köttbullar och spagetti. Luna tog bara lite gröt, hon sa att hon inte skulle hinna äta så mycket för att hon skulle till biblioteket före spådomskonst lektionen, hon villa plugga lite på läxorna. Så jag skulle gå ensam till HufflePuffs sällskapsrum efter lunchen. Jag hade ingen lust att plugga mer, eftersom jag hade gjort min uppsatts i går kväll.
Så jag började gå mot Hufflepuffs sällskapsrum. Det låg uppe i ett av tornen. Man hade utsikt över sjön!
--------------------------------------------------------------
Det blev lite kort men det är första kapitlet så...
Hoppas ni tycker om det!

19 jan, 2012 17:48

Lills
Elev

Avatar


JätteBra Jenny! Nu ska jag börja skriva!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F272344498a9e6d5bf2e618602b1cec84%2Ftumblr_nkaam5RCmJ1uor5s8o3_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F08e0ef81a2735abcc58f101fc5fd39c5%2Ftumblr_n3b0ho56ww1qk4fe1o5_r1_250.gif

19 jan, 2012 18:21

Lokix
Elev

Avatar


Ett jätte bra kapitel

Todeledo

19 jan, 2012 19:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lokix:
Ett jätte bra kapitel


Tack, Lills håller på med det andra kapittlet!

19 jan, 2012 19:24

Lills
Elev

Avatar


Luna Smith

Jag sa åt Caroline att jag skulle gå till biblioteket efter att jag ätit min gröt. Jag rest mig upp och började gå mot biblioteket. På vägen dit mötte jag Jane Abbott och Bella Addison, två av mina vänner. Vi och jag hade känt varandra sedan första dag i Hogwarts. Fast Caroline och jag hade varit vänner sedan vi var små. Våra föräldrar var gamla vänner, så vi hade liksom växt upp med varandra.
Nu var jag framme vid biblioteket. Jag gick fram till Mrs Swan som var bibliotekarie.
”Finns här ´De magiska Djuren´ av Hagrid den 2?” frågade jag Mrs Swan och hon gav mig bara en sur blick. Innan hon gick in bland alla hyllorna av böcker. Hon kom tillbaka bara 3 minuter innan hon var tillbaka med en bok i handen.
”De magiska Djuren. Här” sa Mrs Swan med ett nöjt leende på läpparna. Hon älskade böcker och så snart hon höll i en bok log hon alltid. Hon gav mig boken och gick tillbaka där vid sitt bord, nu log hon inte längre. ”Var det nått mer?” frågade hon argt och jag skyndade mig att gå ut innan hon blev ännu argare.
Jag började gå mot Hufflepuffs sällskapsrum för att möta Caroline, sedan skulle vi gå till spådomskonst tillsammans. Jag började springa eftersom jag inte skulle hinna möta Caroline annars. Jag mötte henne halvväg till sällskapsrummet. Hon hade tagit sina böcker och jag hade haft med min skolväska till biblioteket. Vi började springa mot tornet där vi hade spådomskonst med professor Trelawney. Alla sa att hon var lite konstig, det tyckte jag med. Vi gick upp för en massa trappor tills vi äntligen kom fram till en lucka med en stege. Caroline gick först och sen gick jag upp. Trelawney var ganska konstig. Hon gick alltid runt och spådde om någons död. Förra veckan hade det varit Bella Addison tur. Hon hade blivit skräckslagen men inget hade hänt henne. Nu skulle vi försöka spå ur varandras handflator. Det gick ganska bra för mig men inget vidare för Caroline.
Vi gick utmattade till Hufflepuffs uppehållsrum.
----------------------------------------------------------------------
Mitt första kapitel på den här ff:en! C:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F272344498a9e6d5bf2e618602b1cec84%2Ftumblr_nkaam5RCmJ1uor5s8o3_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F08e0ef81a2735abcc58f101fc5fd39c5%2Ftumblr_n3b0ho56ww1qk4fe1o5_r1_250.gif

19 jan, 2012 19:56

Borttagen

Avatar

+1


Kapitel 3
Caroline Cullen

När vi kom till sällskapsrummet såg vi en ny tjej som hade långt blont hår och blåa ögon, hon stod och pratade med två killar som går fjärde året, Tom Black och Zac Williams. Zac hade svart hår, bruna ögon och ett jättesnyggt leende. Tom hade brunt hår och blåa ögon. Jag var jätte kär i Zac men det var tydligt att både Zac och Tom var kära i den nya tjejen. Efter en stund kom flickan gående mot oss och sade:
”Hej, jag heter Alexandra Johnson, ni kan kalla mig Allie.”
”Hej” sa jag och Luna i kör.
”Jag heter Caroline Cullen” sa jag och tittade på Luna. När inte Luna sade något sade jag ”Det här är Luna”. Luna är lite blyg så det är oftast jag som får sköta snacket. ”Är du ny här på Hogwarts, jag har inte sett dig förut?”
”Jo, jag började här i idag, jag har varit på flera trollkarlsskolor så jag har inte så många vänner.” sa Allie.
”Roligt att träffa dig... Allie!”
”Kul att träffa dig med... Cici och... Luna! Det var väl så ni kallades?”
”Jo, det var det. Men... vi syns!”
”Visst, hejdå!”
Sedan gick hon iväg.
”Vad är klockan?” frågade jag.
”Klockan är 13.30. Åh nej, vi måste till örtlära.”
Vi sprang till lektionen men när vi kom fram hade lektionen redan börjat, vi satte oss ner och blev utskällda av professor Sprout.
”Fem poäng avdrag från Hufflepuff för att ni kom försent” Alla som gick i Hufflepuff stönade. Men det hörde inte jag för då kom Zac in med ett papper i handen som han gav åt professor Sprout, sen gick han iväg igen. Jag stönade för mig själv jag hade gärna velat se mer av honom.
På lektionen fick vi mata en Marsianros. Det var inte så enkelt för den bet och nafsade. Marsianrosen var lång och hade fyra tentakler som den högg med. Efter lektionen gick vi in till stora salen och åt middag.
------------------------------------------------------------------------------------
Kommentera och säg vad vi kan göra bättre!

20 jan, 2012 14:00

1 2 3 4 5

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Den nya eleven!

Du får inte svara på den här tråden.