Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Världen vändes.

Forum > Fanfiction > Världen vändes.

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Rut Luna
Elev

Avatar


Prolog~
Ruth kramade hejdå till sina föräldrar och släppte en tår.
"Jag kommer att sakna dig, Semlan min.", sa hennes mor Luna Potter. Ruth var barnsbarnsbarnsbarn till "Pojken som överlevde", Harry Potter. Även hennes berömda blod brydde sig ingen om henne och smutskastade henne.
Hennes far, Fenir Potter, smekte hennes kind.
"Kom älskling, jag ska berätta en sak.", sa han och de gick en bit från Luna. "Du min vän är barnsbarnsbarnsbarnsbarn till skaparen av marodörkartan, men det betyder mer än att du har fått den i arv, Ruth.", hans blåa ögon blixtrade till. "Du är speciell. Du är en animagus."
"WHAT!? Vad är jag då!?", ropade hon.
"Du är en... Korp.", han öppnade sin väska och gav henne en pergamentbit.
"Vad är det?", sa Ruth häftigt och Fenir log.
"Sätt trollstaven på och säg, 'Jag lovar och svär att jag har rackartyg i kikarn', efter det säger du, 'färdig med fuffens'. Kila iväg nu."
Ruth sprang med det långa lockiga rödbruna håret efter sig.
"Hejdå, mamma, hejdå pappa! Jag älskar er!", ropade hon när hon steg på tåget.
~
A start?

Jag är faktiskt död.

27 nov, 2011 12:30

Susan Black
Elev

Avatar


Jättebra! fortsätt gärna!!

Bevakar*

27 nov, 2011 12:35

Borttagen

Avatar


Bra!!!

27 nov, 2011 12:47

Looney
Elev

Avatar

+1


Super, fortsätt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F29.media.tumblr.com%2Ftumblr_lv4i8bHa041qj84g0o2_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lv4i8bHa041qj84g0o3_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lv4i8bHa041qj84g0o4_250.gif

27 nov, 2011 12:51

Rut Luna
Elev

Avatar



~
Ruth gick in i tåget och nynnade glatt på "Don't leave.".
"Don't make me choose, between you, and what we're fighting for. We all will loose, if we give up, and our efforts fall short....", sjöng hon. Hon kände ett pick i axeln och hon vände sig om och en ganska kort blond, blåögd kille stå framför mig.
"Hej." sa Ruth osäkert och kände lite kärlek bubbla fram.
"Hejsan! Du är väl Ruth Potter?", sa han försiktigt och färgen steg på hans öron.
"Japp, det är rätt!", sa jag (Inte så självsäkert).
"Kom! Sätt dig i min kupé!", sa han och drog med Ruth till en kupe full med killar. "Jag presenterar. Där är Lucas.", sa han och pekade på en brunett kille med grön blå ögon. "Han brevid är Victor, och där är Isaac, Bra va?", sa han och Ruth satte sig och satte fötterna på bordet.

Jag är faktiskt död.

27 nov, 2011 13:05

Susan Black
Elev

Avatar

+2


såå bra asså! älskar ditt sätt att skriva

27 nov, 2011 17:40

Rut Luna
Elev

Avatar


"Nagge! Kom hit!", sa Lucas och Nirius gick dit och de viskade lite.
"Ah juste! Killar det här är Ruth Potter, ättling till Harry Potter!", sa han och nådde precis till mina axlar och höll om dom.
"Hörde jag namnet 'Potter'?", sa en (jätte)lång mörk kille.
"Åh! Ruth, det här är Adam.", sa Nisse (Som jag kallar honom).
Jag slog mig ner i det röda sätet och la fötterna på bordet.
"Du, Ruth, vågar du vara en 'marodör'?", sa Adam och Ruth nickade häftigt.
"Ha! En baggis! Jag är nämligen Ätting till skaparen av den här.", sa Rut och drog fram staven och pergamentbiten. "Eh, hur var det, juste! Jag lovar och svär att jag har rackartyg i kikarn.", svart text upenbarade sig.
"'Tramptass, Tagghorn, Måntand och Slingersvans är stolta att presentera Marodörkartan.'", läste Lucas och tittade upp. "Skumt..."
"Öppna, öppna!", sa Adam glatt och Ruth öppnade och såg marodörernas nyckel till att göra upptåg. Det stog Hogwarts i mitten.
"Åh! Titta, där går rektorn!", ropade Nisse och pekade på en rörande prick.
"Awsome!", sa Isaac och Viktor i kör.
"Färdig med fuffens.", sa Rut glatt. "Lova att inte säga NÅGOT, till NÅGON!"
Alla nickade och Ruth log.

När de var utanför dörrarna till Stora salen så viskade gänget.

Jag är faktiskt död.

27 nov, 2011 17:58

Borttagen

Avatar


Bra. Men ärligt talat så är det lite dåligt skrivet. Inga beskrivningar och allting händer för fort.

27 nov, 2011 21:37

Carro_Potter
Elev

Avatar


Bra!

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Btrans%3D1.jpg

27 nov, 2011 22:10

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-28 kl. 14:16
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Tråden akn bli låst om man inte har nån rating, elr nåt sånt, men den är bra!

28 nov, 2011 13:50

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Världen vändes.

Du får inte svara på den här tråden.