Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Farligt vilse

Forum > Fanfiction > Farligt vilse

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Farligt vilse
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hitills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Hugo Weasley ska börja sitt första år på Hogwarts. Men på tåget händer något som förändrar allt...

Låter det bra?

20 nov, 2011 19:27

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-20 kl. 20:53
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


JA! SKRIV NU!

20 nov, 2011 19:28

Borttagen

Avatar


Börja skriva nu!

20 nov, 2011 19:30

Borttagen

Avatar


Okej, här kommer kapitel ett.

1.
Hugo ställde sig på tågets golv. Han hade aldrig varit så nervös som han var nu.
Hans mamma, Hermione Weasley, hade försökt lära honom lite under sommarlovet, utan framgång.
Dörren stängdes bakom honom. Han vände sig om och kände hur tåget började röra på sig.
Han vinkade adjö till sina föräldrar och försökte leta en ledig plats. Alla elever stirrade på honom när han gick förbi, och han kände sig allt mer ovälkommen.
Snart mötte han två pojkar i hans egen ålder, som stod mitt i gången. Den ena hade ljust, blont hår och mörka, stora ögon. Den andre hade svart hår och bruna ögon.
"Och vad tror du att du håller på med då?" sa den blonde av dem.
Hugo såg sig omkring och försökte komma på vad han hade gjort fel.
"Jag letar bara en ledig plats", sa han och tittade ner på sina fötter.
"Här sitter bara Slytherin-elever", sa den blonde.
Hugo visste att Slytherin var ett av elevhemmen på Hogwarts, men han visste inte i vilket elevhem han var i.
"Jag kanske är Slytherin-elev!" sa Hugo och försökte låta kaxig.
Den blonde granskade honom från topp till tå.
"Det tror jag inte", sa han. "Du ser ut som en typisk Weasley, en vanlig Gryffindorare!"
Hugo tittade stumt ner i marken.
"Scorpius, vad tänker du göra?" sa den mörkhårige.
Hugo tittade upp och fick se den blonde stå vid tågdörren. Han försökte bryta upp den.
"Han ger sig inte iväg, han får skylla sig själv", mumlade den blonde.
Hugo började ana att den blonde tänkte göra något som inte var så bra, men han stod kvar.
"Håll fast honom!" sa den blonda till den mörkhåriga.
Den mörkhåriga kom emot honom och Hugo kom på att han borde ha sprungit. Nu var det försent.
Den blonda hade på något sätt lyckats få upp tågdörren, och fick nu hålla i sig i väggen för vinden av tåget drog i honom.
"Släng ut honom!" skrek den blonda.
Den mörkhårige lydde, och med sina kraftiga armar drog han med Hugo till tågdörren.
Hugo såg med uppspärrade ögon ut. Han skulle nog dö om han blev utkastad. Så Hugo blundade och hoppades för sitt liv att de skulle låta honom gå.
Men Hugo trodde fel. Den mörkhårige knuffade ut honom genom den öppna dörren.
Hugo blundade och skrek. Han skulle dö, det var han säker på.

Bra/dålig? Kritik, tack!

20 nov, 2011 19:40

Borttagen

Avatar


ELLINOR, HUR KAN DU SKRIVA SÅ BRA!? DET VAR AMAZING, MEER!

20 nov, 2011 19:43

Borttagen

Avatar


Hahahaha men taaaack!
Fast, din är bättre.

20 nov, 2011 19:48

kya
Elev

Avatar


SKRIV MER DÅ!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FN9XakDT.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FDJsOSpE.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FJesxcvG.gif

24 jan, 2012 10:57

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Farligt vilse

Du får inte svara på den här tråden.